Friday, March 25, 2022

IT proff...?

Üks omadus, mis eristab "proffi" sama eriala "käsitöölisest" oleks suhtlemisoskus. Üldjuhul sõidab natukene teadlikum klient teenusepakkujast lihtsalt üle, kui vastaspoolel on nullilähedane suhtlemisoskus.  Ega kliendile ei ole vaja tõestada, et tead kõike kõige paremini ja tema peab kuulama ja sedasi tegema, sest see on ainuõige lahendus. Kui aga oskad kliendiga argumenteerida, näha asju tema vaatevinklist ja haarata nn suuremat pilti oled "käsitöölisest" selgesti eristuv. Eks selle suhtlemisoskusega tuleb üheskoos ka kerge müügioskus ja kui need kombineerida suureneb oskus "kohale viia".

    

 Pole just kindel, et seda saab nimetada omaduseks, aga kui inimene tõeliselt armastab ja naudib tööd ,mida ta teeb, siis pole see tema jaoks enam töö tegemine. Tõeliselt tulihingeline oma eriala proff, kes naudib seda mida ta teeb, suudab kokku põimida oma eriala, isikliku huvi, laiad teadmised ja kliendi soovi ning vormida sellest midagi, mis on ilmselgelt "proffi" toodang.

 

 Kogemus on vaieldamatult väga oluline. Mida keerulisem kogemus, seda meeldejäävam õppetund... Seda kõige positiivsemas võtmes... Kui oled mingi probleemi lahendamiseks näinud kõva vaeva, uurinud, puurinud, kaevanud, siis oled selle juures mitte lihtsalt hankinud suurel hulgal uusi teadmisi, vaid saanud ka selgeks, kuidas selle probleemiga tegeleda. Olen üsna kindel, et järgmisel korral, kui samasuguse jama otsa komistad, on eelmise kogemuse baasil lahendus palju kiirem tulema.

 

 Kui nüüd need eelnevad omadused kokku põimida: Oma tööd armastav, pikaajalise kogemusega väga hea suhtleja - siis näeme, et kõik omadused täiendavad teineteist. Eelneva kogemusega tekib sul võimalus tuua järgmisel kliendikohtumisel mõni hea näide isiklikust pagasist. Kui sellest kliendile räägid ja ta näeb, et talle ei serveerita lihtsalt mikrolaineahjus soojendatud kaerahelbeputru vaid tõeliselt maitsvat gurmee einet, mille valmistatud enda tööd armastav kokk, kelle silmad selle juures veel säravad, siis oled kindlasti "käsitöölisest" eristuv "proff".

No comments:

Post a Comment

  E-ITSPEA 14     Telia Company vastutustundliku ärilise käitumise koodeks [1]. Pole küll IT -eetikakoodeks aga paljud punktid puudutavad ka...